ketvirtadienis

OBJEKTAS: miegmaisis-suknele



Mane ikvepe, prajuokino, sudomino lenku kilmes kurejos Anna Rewakovicz projektas - "Sleepin Bag Dress 2" dalyvaujantis "Art-Outsiders 2009" festivalyje, Paryziuje, kurio tematika si karta: "(Ne)Gyvenama? Extremaliu aplinku menas" [eng. (UN)INHABITABLE? - ART OF EXTREME ENVIRONMENTS].
Si pusiau permatoma kimono-suknele, su isiuta minksta dalimi, mini ventiliatoriumi bei saules baterijomis transformuojasi i palapine-miegmaisi (autonomiska gyvenama vieta), kuriame vietos uztenka netik pamiegoti, paskaityti, bet ir pasikviesti svecia. Siame festivalyje kureja pristato tris video medziagas is skirtingu pasaulio miestu, kuriu viesosiose erdvese Anna stebi zmoniu reakcija is isores bei kviecia juos uzsukti i palapines vidu,- diskusijai apie naujas nomadizmo formas extremaliose megapoliu salygose.




photo via www.egodesign.ca

Per paskutini desimtmeti, ikvepta 70-uju utopiniu ideju Anna sukure nemazai pripuciamu strukturu ir perfomansu su jomis, kurie kvestionuoja laikinos-transportuojamos architekturos, kuno bei aplinkos santyki, susijusi su adaptacija skirtingoje kulturoje, svetima kalba, identiteto ieskojimu.




+info:
http://www.geocities.com/richardbolai/rewakowiczopen.html
http://www.art-outsiders.com/edition2009/default-en.htm



------
SIEK TIEK PLACIAU APIE "PRIPUCIAMUOSIUS"


iliustracija - Mrzyk & Moriceau

Karo ir aeronautikos industrijos isradimu deka XX a. viduryje atsiranda pirmosios, komercializuotos oro strukturos. Naujos medziagos (PVC, vinilas, nylonas, poliesteris, etc) bei lengvos, sulankstomos konstrukcijos ispradziu panaudojami sporto industrijoje (dengiami kortai, baseinai), o veliau ir kulturineje sferoje JAV, Europoje ir Japonijoje.


Walter Bird pirmasis panaudojo sia technika komerciniais tikslais. Nuotraukoje experimentinis, pripuciama struktura "dengtas" baseinas, 1956 m.

Architektai, meninkai bei baldu dizaineriai septinto desimtmecio pabaigoje itin susizavi pripuciamos membranos panaudojimu. Si efemeriska, adaptyvi, lengva ir lengvai transportuojama, ekonomiska, ekologiska (tam tikrais aspektais), sviesai pralaidi, - skirtingiausiais budais pritaikoma technika tapo viena pagrindiniu POP art, instant nomadisim, DIY (Do-It-Yourself) konststrukciju, efemeriskos, pneumatines architekturos bei baldu dizaino israiskos priemoniu (visi aspektai puikiai tiko maistauti pries betonine architektura, tradicini urbanistikos ir visuomenes modeli). 8-ojo desimtmecio pradzioje, pasiekusi epogeju, pasikeitus ekonominiam, socialiniam kontekstui (ekonomine krize, gamtos ir technologiju supriesinimas) subliusko ir tapo kritikuojama net kaikuriu istikimiausiu savo fanu.

Avantgardines idejos - architekturos, medziagiskumo, urbanistikos neigimas

Materijos bei strukturos "isnykimas" tapo alternatyva sumobilejusiai erdvei ir visoumenei, siekianciai atsikratyti tradiciju, propoguoti nomadizma - laisves ir nauju erdviu atsiradimo simboli, kuri iamzino kultine Keruako "Kelyje". Buckminster Fuller buvo vienas pagrindiniu ir pirmuju siu ideju atstovu, uzdaves izymuji klausima "Ponia, ar zinote, kiek sveria jusu namas?" taip pat jis padejo pagrindus zmogaus aplinkos, jos resursu permastymui("anticipation to the environment") dar 1928m. pasiules mobilia "gyvenamaja kapsule" - Dymaxion House. Jo projektai dave pradzia radikalios architekturos, urbanistikos bei aplinkos (environment) srityse.
70-uju visuomene isgyvena space age laikotarpi - sferos, burbulai ir kapsules (kosmoso metaforos) - idealiausios formos pripuciamoms strukturoms. Stogo ir fasado nebera - pamatu ir laikanciu konstrukciju juo labiau: "architecture shouldn't be permanent" (Peter Cook, Archigram).
Zymusis kalifornieciu hipiu-architektu kolektyvas Ant Farm teike didele reiksme kuno ir erdves santykiui, ieskant netradiciniu gyvenamo busto formu. Panaudodami pripuciamu strukturu technika kaip komunikacijos iranki (priespriesa brutualiai Amerikos architekturai ir vartotojiskai visuomenei). Europoje vieni is aktyviausiu radikalaus dizaino grupiu - britai Archigram kure naujus urbanizacijos planus, kurie atspindetu modernios gyvensenos salygas ("modern, on-the-move society"). Prancuzijoje architektu grupe Utopie 1986 m. surengia pirmaja paroda "Pripuciamos strukturos", Paryziaus modernaus meno muziejuje (attantion! industine kultura izengia i meno, o ne i mokslo muziejaus erdve).


ANT FARM, 50x50' Pillow - meditacijos palapine
1979, Kalifornija


ANT FARM, Inflatocookbook 1970 DIY
instrukcija kaip "pasigaminti" pripuciama busta-apvalkala








LIVING POD, DAVID GREENE, 1965, CUSHICLE , MIKE WEBB © Archigram

INSTANT CITY, 1970 © Ron Herron, Archigram

Gana greitai idealistines idejos gyventi pripuciamose strukturose prarado savo pirmini entuziazma (del nesaugumo, pazeidziamumo, pasikartojanciu formu, besikeicianciu klimato salygu). Taciau visa tai nebuvo tik paprasta fikcija - oro strukturos tapo puiki inovacija kurti laikinoms erdvems (ekspozicijoms, spektakliams, konferencijoms). Siuolaikines architekturos projektuose sios idejos transformavosi i odos - apsauginio pavirsiaus tematika.

Pneumatines architekturos istorijoje, kulminacija (tuo paciu ir pabaiga) laikoma 1970-uju Osakos Pasauline Paroda. 330 hektaru, 50 milijonu lankytoju, tema - "Progresas ir harmonija zmonijai". 85 pavilijonai, visi (isskyrus prancuzu) pneumatiniai.
pavilijonu kompleksas, Osaka '70 Pasaulineje parodoje

Viena is ispudingiausiu sios parodos strukturu - jau ne karta ap-link-oje minetas Pepsi pavilijonas. 27 m diametro ir 16,5 m aukscio sfera (eng. dome), kurios interjere pripuciama-veidrodine membrana, aukstyn kojomis projektuojanti trimati atvaizda.



Pavilijono eksplikacine schema-pjuvis














veidrodinio audinio (aliuminio nylonas) instaliacija ^
audinio bandymai >


Pripuciamas menas, alternatyvus poziuris i monumentaluma

Silver clouds - heliu pripildytos mylar poliesterio pagalves gime is sventos inzinieriaus ir menininkos sajungos (creation & engeneering), po to kai Warholas susapnavo apie pluduriuojancias erdveje elektros lemputes, - ideja kuria turbut ir siandien, vargiai igyvendintu NASA inzinieriai. Tad kartu su E.A.T. inzinieriumi Billy Klüver buvo prieita prie alternatyvos - pluduriuojanciu debesu.

"POP metu" kuriniai sieke sugriauti tradicines skulpturos pagrindus, "auksines taisykles", iprastines kietas ir sunkias medziagas pakeite "lengva kaip oras" technika, ranku darba - industrine gamyba. Inflatable sujunge mena ir vartojama preke i viena kuryni.



Billy Klüver (E.A.T. bendrakurejes)
& Andy Warhol ir sidabrinis debesis, 1966

Merce Cunningham choreografija su Silver Clouds

Beveik tuo pat metu, Claes Oldenburg, taip pat bendradarbiaudamas su inzinieriais, sukuria Giant Ice Bag - kinetine skulptura: isdidintas, amerikieciu buityje iprastas objektas - saldantis ledo maiselis. Si instaliacija sudalyvavo toje pacioje Osakos '70 PP, Amerikos pavilijone.


http://www.columbia.edu/cu/gsapp/BT/DOMES/OSAKA/osaka.html (daugiau apie US pavilijona)













pripuciama Amerikos pavilijono struktura is virsaus

Giant ice bag parodos metu

Eventstructure Research Group, 1967-1983 amsterdame susikures kolektyvas sukures nemazai instaliaciju, perfomancu - dirbtines aplinkos koncpeciju, nagrinejanciu dalyviu santyki su viesa erdve, laiku ir medija.
"The Airgrounds" - buvo naujo tipo interaktyvi(sukurianti rysi su publika), minksta, pripuciama instaliacija.


Airground: Theo Botschuiver & Jeffrey Shaw, 1968 Brighton Festival

"Waterwalk Tube" - taip pat oro instaliacija viesojoje erdveje - pripuciamas 250 m ilgio vamzdis-tiltas tiesiogiai besilieciantis su vandens pavirsiumi leido "pereiti vandeniu" is vieno ezero kranto i kita.












Waterwalk Tube: Theo Botschuiver & Jeffrey Shaw 1970


http://spatialeffects.nl/
http://www.jeffrey-shaw.net



saltiniai:
katalogas "AirAir - Celebrating inflatables
"
E.A.T. documents

+info:
http://libarynth.org/inflatable_inspirations
http://www.airairarchives.com/search2/index.php

Komentarų nėra:

Rašyti komentarą