sekmadienis

PERSONA: fujiko nakaya

Istiesu sis postas turetu vadintis "pavilijonas ruke"(nes apie pacia persona, kol apie ja ruosiama pirmoji knyga ir video medziaga, sunkoka papasakoti placiau).
Fujiko Nakaya

-
aplinkos ir video menininke, ji vis dar kuria nuo 6-ojo desimtmecio - video meno Japonijoje pradininke, bendradarbiavusi su menininkais ir inzinieriais is skirtingu sriciu, dazniausiau aptinkama pagooglinus "fog sculpture". Dirbtinio (taciau necheminio) ruko sumanytoja, pirma karta sukure ruka jau minetam Pepsi pavilijonui (kartu su Robert Breer ir visa E.A.T. - Experiments in Art & Technology komanda) Osaka 70' Pasaulines Parodos metu (pirmoji PP surengta Azijoje, kurios programa ir idejas vyste to meto lyderiaujantys Japonijos architektai, dizaineriai ir menininkai. Ju tikslas - surengti pirmaja "postindustrine" ekspozicija, pristatancia naujo dizaino, planavimo bei lankytoju dalyvavimo (participation) amziu.

Pepsi pavilijono projektas prasidejo nuo to, jog priestai minetam kinetiniu domu "floats" kurejui Robert Breer Pepsi kompanija pasiule sukurti projekta vienam is busimu pasaulines parodos pavilijonu. Ispradziu labai skeptiskai zvelges i bet koki isivelima ir bendradarbiavima su komercine kompanija, Bobas visgi nutare jog jo kinetines skulpturos galetu rasti rysi su rytu zen kultura. Pagautas entuziazmo jis nutare i projekta pakviesti ir itraukti E.A.T. inzinieriu-menininku sajunga. Ju idejos sukurti experimentine aplinka, open-ended situation, kurios lankytojai turetu dalyvavimo (participation) galimybe technologiskai pazangioje aplinkoje atitiko organizatoriu lukescius. Is siu ambiciju gime unikalus "art as experience, environment, process"(Barbara Rose) kurinys, igyvendintas deka ilgo ir intensyvaus bendradarbiavimo tarp skirtingu sriciu atstovu.

Pavilijono viduje - Robert Whitman pasiulyta kintanti optine erdve (kompleksiska veidrodine sfera); isoreje - Fujiko ir debesu fiziko Tom Mee sukurtas gigantiskas debesis - naturalaus vandens garu rukas, reaguojantis i meteorologines salygas. Tiek rukas, tiek sferinis veidrodis buvo pirmosios tokio masto instaliacijos-aplinkos, davusios tolimesni siu technologiju pritaikyma.



















iejimas i Pepsi pavilijona

Pavilijonas ruke.
Ruko skulptura
‘Fog: Low Hanging Stratus Cloud’ tapo simboline pavilijono koncepcijos kelrode. Kaip pagrindinis eksterjero elementas jis ishsprende mastelio ir daugelio menininku netenkinusio kampuoto fasado strukturos problemas. Sis "uzmaskavimas" balta, beforme materija pasitarnavo ir "anti-expo", isnykimo idejai (pozicija, kuria prisiskyre menininkai, rimtai juokaudami, jog geriausias pavilijonas - jokio pavilijono).

















1992 m. Fujiko rukas - "Foggy forest" Showa Kinen Park, vaiku parkas Tokyo

fotos via yokohamatriennale.jp & youth.sg

---------------


hmmm, ar kartais nieko neprimena Diller & Scofidio sukurtas "Blur building" 2002-uju Pasaulineje Parodoje Sveicarijoje...? (Pasirodo sie architektai, gave patarimu apie ruko gamyba is pacios Fujiko apie ja ir apie Pepsi pavilijona net neuzsimena...)



saltiniai:
knyga "Experiments in Art & Technology. Pavilion"
E.A.T. dokumentai (nuotraukos)
+info:
http://www.mediaartnet.org/works/pepsi-pavillon/images/2/
http://www.futuresonic.com/09/Nakaya

http://en.wikipedia.org/wiki/Experiments_in_Art_and_Technology


Komentarų nėra:

Rašyti komentarą